Szkolenia techniczne

Szkolenia podzielone są na dwie części - teoretyczną i praktyczną ( warsztat).

Pierwsza część jest prowadzona w formie wykładu teoretycznego czas trwania ok. 2-4 godzin, przedstawia podejmowany temat od samego początku tzn. budowa pierwszych układów, zasada działania, typowe usterki i ich wykrywanie oraz możliwości diagnozowania układów.

Drugą częścią szkolenia są zajęcia praktyczne na warsztacie, polegające na omówieniu i przeprowadzeniu prawidłowego montażu niektórych elementów, dokonywaniu pomiarów elementów, metody badań tych elementów oraz procedury napraw i diagnostyki.

Zajęcia praktyczne wykonywane są ( w zależności od rodzaju szkolenia) z użyciem testerów diagnostycznych (TEXA NAVIGATOR/DIRECT, GUTMANN MM55/MM42, GP100)



Układy hamulcowe samochodów osobowych i dostawczych.
  • Tarcza hamulcowa -jej rodzaje, budowa i prawidłowa diagnostyka uszkodzeń.
  • Klocki hamulcowe - rodzaje, budowa, prawidłowy montaż.
  • Zaciski hamulcowe - przegląd konstrukcji, najczęstsze usterki, prawidłowe serwisowanie.
  • Hamulce bębnowe - szczegółowa obsługa z wyróżnieniem kilku rodzajów samoregulatorów.
  • Układy uruchamiające hamulce - kłopoty z diagnostyką, umówienie konstrukcji tych układów.
  • Płyn hamulcowy - rodzaje, prawidłowy dobór, wymiana płynu hamulcowego, odpowietrzania układów konwencjonalnych oraz nowoczesnych układów z ABS, ESP.
  • Kłopoty z piskami w układzie hamulcowym, prawidłowy serwis i diagnostyka układu hamulcowego, typowe błędy montażowe w układzie hamulcowym.


W PRZYPADKU WARSZTATÓW ZATRUDNIAJĄCYCH UCZNIÓW, MOŻLIWE SZKOLENIE PRAKTYCZNE Z WZORCOWEJ OBSŁUGI UKŁADU HAMULCOWEGO, SERWIS, DIAGNOSTYKA, WZORCOWA WYMIANA TARCZ I KLOCKÓW.

Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin


  • Omówienie szczegółowej budowy poszczególnych układów.
  • Zasada działania starszych układów ABS oraz diagnostyka układów współczesnych - funkcje oraz zasada działania systemów ABS/ASR TRW, Bosch, Teves.
  • Elementy składowe układów - czujniki prędkości kół, pompy, elektrozawory, elektroniczne zespoły sterujące, fazy pracy układu hydraulicznego.
  • Diagnostyka pierścieni magnetycznych, pomiary napięć, pomiary sygnałów generowanych przez czujniki.
  • Opis znanych usterek - warsztatowe metody weryfikacji części i podzespołów oraz diagnostyka systemów z wykorzystaniem testerów diagnostycznych.
  • Procedura wymiany modulatorów hydraulicznych i pomp ABS.
  • Wymiana płynu hamulcowego w układach z ABS z pomocą urządzeń ciśnieniowych (YCB350)


Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin

  • Omówienie budowy układów EPB stosowanych w samochodach od 2001 roku.
  • Budowa zacisku oraz mechanizmu elektrycznego
  • Obsługa układów hamulcowych z EPB oraz procedury deaktywacji układu za pomocą testerów diagnostycznych.
  • Szczególne czynności podczas serwisowania układów hamulcowych z EPB.


DO CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ WARSZTAT MUSI ZAPEWNIC SAMOCHÓD Z SYSTEMEM EPB

Czas trwania szkolenia: ok. 3 godziny

  • Omówienie budowy układów Sensotronic Brake Control (SBC) stosowanych w samochodach w grupie Mercedesa od 2001 roku.
  • Serwisowanie układów elektrohydraulicznych ze szczegółową procedurą deaktywacji systemu w układach do 11.2004 roku oraz po roku 2005.
  • Wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzanie układów SBC z zastosowaniem urządzeń ciśnieniowych (YCB350).
  • Adaptacja grubości tarczy i klocka hamulcowego za pomocą testerów diagnostycznych.
  • Popularne usterki w układzie SBC – kody błędów, uszkodzenia agregatu elektrohydraulicznego, uszkodzenia wiązki elektrycznej.


DO CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ WARSZTAT MUSI ZAPEWNIC SAMOCHÓD Z SYSTEMEM SBC.

Czas trwania szkolenia: ok. 3 godziny

Część teoretyczna obejmuje zagadnienia:
  • Omówienie szczegółowej budowy poszczególnych układów.
  • Zasada działania starszych układów ABS oraz diagnostyka układów współczesnych
  • - funkcje oraz zasada działania systemów:
    - układy ESP firmy TRW ,
    - układy ESP firm zewnętrznych ,
  • omówienie zjawisk fizyczne związanych z układem ESP, czujniki i elementy wykonawcze układu ESP, powiązanie układu ESP z innymi systemami w samochodzie, hydrauliczne elementy układów ESP, możliwości diagnozowania i serwisowania układów ESP przy użyciu testerów diagnostycznych.


Część praktyczna obejmuje zagadnienia:
  • identyfikacji elementów składowych układów ESP na wybranych pojazdach,
  • diagnostykę układów ESP przy użyciu testerów diagnostycznych,
  • pomiary elektryczne czujników i instalacji elektrycznej,
  • wyszukiwanie usterek w układach ESP,
  • procedura wymiany płynu hamulcowego w pojeździe z układem ESP.
DO CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ WARSZTAT MUSI ZAPEWNIC SAMOCHÓD Z SYSTEMEM ESP.

Czas trwania szkolenia: 4-6 godzin

  • Budowa układów od pierwszych generacji po najnowsze.
  • Omówienie układu zasilania paliwem po stronie niskociśnieniowej i wysokociśnieniowej.
  • Funkcje poszczególnych elementów układu Common Rail.
  • Budowa i działanie pomp zasilających elektrycznych/mechanicznych, pomp wysokiego ciśnienia, zaworu regulacji dawki DRV i ZME, czujnika ciśnienia paliwa, przewody paliwowe.
  • Uwagi praktyczne, błędy montażowe, typowe usterki układu.


Czas trwania szkolenia: ok. 4 godzin

  • Omówienie budowy wtryskiwaczy stosowanych w układach Common Rail elektromagnetycznych i piezo oraz metody ich diagnozy, pomiarów i typowych usterek, najczęściej spotykane usterki w systemach zasilania Common Rail.
  • Osprzęt silnika Common Rail i sposób diagnozowania układu recyrkulacji spalin, turbodoładowania, zasilania powietrzem, wydechu.


Czas trwania szkolenia: ok. 4 godzin

Zajęcia teoretyczne
  • Omówienie układów z filtrami suchymi/mokrymi oczyszczania spalin systemów Common Rail.
  • Budowa i działanie układów.
Zajęcia praktyczne
  • obejmują pomiary parametrów układu z wykorzystanie testerów diagnostycznych, oscyloskopu a także sprawdzanie wydatku wtryskiwaczy za pomocą menzurek przelewowych.
  • Symulowanie usterek układu recyrkulacji spalin i układu doładowania.
  • Diagnostyka układu paliwowego na podstawie interpretacji wartości zmierzonych testerem diagnostycznym.
  • Kodowanie wtryskiwaczy – kody IMA.


Czas trwania szkolenia: ok. 4 godzin

  • Co było przed OBD, od standardu OBD I do standardu OBD II, europejski standard diagnostyki pokładowej EOBD, układ regulacji składu mieszanki z sondą lambda, interfejsy systemów diagnostyki pokładowej, kasowanie kodów usterek poleceniem z testera diagnostycznego, diagnostyka układów przez złącze OBD i CARB, możliwy zakres diagnostyki układów objętych systemami diagnostyki pokładowej a urządzenia diagnostyczne z prezentacją praktyczną na warsztacie urządzeń TEXA, Gutmann.
  • Omówienie urządzeń zawierających procedury testowe wszystkich systemów elektronicznych pojazdu z zachowaniem większości dostępnych protokołów transmisji danych: ISO 9141 E 9141-2, J1850VPW, CAN.


Czas trwania szkolenia: ok. 4 godzin

  • Podstawy termodynamiczne działania układów klimatyzacji.
  • Rodzaje czynników chłodzących, rodzaje stosowanych olejów oraz ich właściwości.
  • Omówienie konstrukcji układów klimatyzacji, rodzaje stosowanych układów, sposoby identyfikacji układu w samochodzie.
  • Układy klimatyzacji z dyszą dławiącą omówienie budowy, zalety i wady działania układu.
  • Układ z zaworem rozprężnym, budowa, elementy charakterystyczne, sposoby diagnozy.
  • Zasada działania układu CLIMATRONIC, diagnostyka układu, elementy sterowania, wskazówki dotyczące obsługi układów.
  • Rodzaje stosowanych sprężarek, charakterystyka działania, sposoby diagnostyki. Typowe usterki występujące w układach klimatyzacji oraz metody ich rozwiązywania.
  • Metody odkażania układów klimatyzacji, porównanie sposobów,zalety i wady.
  • Metody płukania układów klimatyzacji, zalety i wady.
  • Sposoby kontroli szczelności układów klimatyzacji, omówienie wszystkich metod, zalet i wady.


Czas trwania szkolenia: ok. 4-5 godzin
  • Część praktyczna obejmuje pomiary ciśnień panujących w układach klimatyzacji, kontrolę szczelności, wymianę czynnika chłodniczego, kontrola zaworu rozprężnego.
  • Praktyczne uwagi dotyczące obsługi, demontażu elementów, płukania układu klimatyzacji. Kontrola parametrów przy układach typu Climatronic, oraz odczyt parametrów ze sterownika komfortu w pomiary czujników temperatury oraz nasłonecznienia,

DO SZKOLENIA WSKAZANE JEST POSIADANIE PRZEZ DANY TRW AUTOSERVICE MASZYNY DO OBSŁUGI UKŁADÓW KLIMATYZACJI.

Czas trwania szkolenia ok. 2-3 godzin.
  • Rodzaje przekładni: przegląd konstrukcji, budowa, funkcjonowanie.
  • Wspomaganie hydrauliczne: budowa przekładni wspomaganej hydraulicznie, funkcje i działanie zaworu sterującego, budowa i funkcjonowanie pompy.
  • Zasady wymiany przekładni i pompy oraz płukanie i odpowietrzanie układu.
  • Wspomaganie elektryczno – hydrauliczne EPHS: budowa, zasada działania, obsługa.
  • Wspomaganie elektryczne Column Drive: budowa, zasada działania, obsługa.
  • Wspomaganie elektryczne Belt Drive: budowa, zasada działania, obsługa.
  • Regeneracja elementów: przebieg i etapy regeneracji przekładni i pomp wspomagania.
  • Postępowanie reklamacyjne: typowe przypadki, analiza przyczyn.
  • Elementy układu: drążki i końcówki kierownicze, osłony gumowe.
Część praktyczna obejmuje w zależności od możliwości warsztatu: wykonanie kalibracji czujnika kąta skrętu kierownicy, odpowietrzenie układu wspomagania kierownicy. W przypadku dostępu do samochodu, w którym występuje elektryczne wspomaganie odczyt błędów i parametrów ze sterownika, kodowanie czujnika kąta skrętu kierownicy.

Czas trwania szkolenia ok. 3-5 godzin



ZAPYTAJ O SZKOLENIE



PYTANIE

Wybierz szkolenie:

KONTAKT

ODDZIAŁ ŁÓDŹ:
42 205 97 20

4cars
ul. Wróblewskiego 90/92
94-103 Łódź
sklep@4carslodz.pl

ODDZIAŁ KALISZ:
62 584 20 50

4cars
ul. Poznańska 119
62-800 Kalisz
biuro@4carskalisz.pl